söndag 7 april 2024

Misslyckades med utmaningen 4.0

Utmaningen 4.0 visade sig vara en blandad framgång, delvis på grund av en veckas resa till Turkiet där jag ägnade mig åt att spela in videor för min Youtube-kanal. Jag var försiktig med mina utgifter, men mina möjligheter att laga egen mat var begränsade. Jag hade dock tillgång till ett kylskåp på mitt rum, vilket åtminstone möjliggjorde för mig att köpa frukost från det lokala snabbköpet. Träningsrutinerna följdes i stort sett som planerat, eftersom jag hyrde en cykel och använde den flitigt under inspelningarna.

I maj åker jag utomlands på tjänsteresa några dagar, vilket innebär att det kommer bli utmanande att ha en helt shoppingfri månad. I juni har jag planer på att cykla från Oslo till Lund, vilket också kommer att göra det svårt att hålla mig helt fri från shopping. Men jag kommer att fortsätta sträva efter att vara så shoppingfri som möjligt alla veckor som det är möjligt att genomföra. Jag hoppas att 2024 blir ett år med rekordlåg konsumtion för min del tack vare detta.

Arbetet på huset har nu börjat och förväntas vara klart inom några veckor. Trots att det ekonomiskt känns som en härdsmälta just nu med alla kostnader som bygget medför, är det skönt att saker börjar hända. Bygget är en del av en plan jag har för att kunna hyra ut huset helt eller delvis, men jag kommer att berätta mer om detta när det närmar sig.

Mina aktieinvesteringar har gått riktigt bra sedan mitt senaste inlägg, men mina bitcoin, etherium och arbitrum certifikat har stannat upp lite däremot. Detta förvånar mig inte eftersom de ökade väldigt snabbt efter lanseringarna av bitcoin ETF:er i USA. Nu när halveringen bara är några veckor bort blir det intressant att se hur detta påverkar värdet. Om utrymme ges kommer jag att fortsätta köpa bitcoin och etherium certifikat åtminstone ett tag till, men jag måste också hinna ifatt kostnaderna för arbetet på huset. Min säljkurs är fortfarande 100000 USD för bitcoin, vilket är det certifikat som utgör största andelen av dessa certifikat.

Det är bara några veckor kvar till jag skall redovisa mitt slutarbete på ”bitcoin och blockchain-teknik, tillämpningar och visioner” som jag läser denna terminen på högskolan väst så mellan det, arbete och renoveringsarbetet händer det massor just nu vilket är förklaringen till att jag inte hunnit lägga upp så mycket uppdateringar på SpararPengarna som jag velat. 

Tack för att du läser SpararPengarna och kommentera gärna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar