torsdag 8 februari 2024

Allt går enligt planerna


Utmaningen 3.0 fortskrider enligt planerna. Trots att jag har köpt mjölk för SEK 17,90, ligger jag fortfarande inom budgetramen på SEK 50.

Träningsrutinerna går också enligt planerna. Jag har varit ute och sprungit min drygt 5 km slinga varannan morgon. Imorgon är det dags för nästa träningspass, som kommer att vara antingen löpning eller cykling i trainern. Blir det trainern så får jag åtminstånde nyttja Zwift-abonnemanget som jag köpte av misstag.

I början av veckan har jag balanserat min aktieportfölj. Detta inkluderade försäljningen av Nyfosa (NYF), varpå jag köpte Aker BP (AKRBP), Vår Energi (VAR) och Tethys Oil (TETY), vilka jag tidigare har skrivit om. Dessutom köpte jag Nordea (NDA SE) efter att de föll på rapport och idag sålde jag New Wave B (NEWA B) efter en mycket trevlig resa sedan jag köpte dem den 28 augusti när de stod i SEK 74,08. Jag har varit mycket nöjd med NEWA B, men jag ville realisera vinsterna och planerar att investera kapitalet i AstraZeneca (AZN). Jag har lagt ett bud på AZN till imorgon, allt hände så snabbt att jag inte hann lägga ordern innan dagens stängning. Jag har tidigare undvikit läkemedelsbolag, men jag överväger att utöka min portfölj med AZN om köpet går igenom till nuvarande värdering på SEK 1312,50. Om NEWA B sjunker till SEK 95 under 2024, skulle jag överväga att köpa dem igen. Jag tror att alla mina nya förvärv, med undantag för TETY, kommer att passa bra in i min utdelningsportfölj.

Tack för att du läser SpararPengarna och berätta gärna i kommentarerna om du har några tips på bra investeringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar