onsdag 7 februari 2024

Säga upp tjänster som inte används

När jag skrev om Utmaningen 3.0 den 5:e februari nämnde jag mina planer på att cykla från Oslo till Lund och hur jag tänkte använda mitt friskvårdsbidrag för att köpa några månaders abonnemang på Zwift. Som ett brev på posten fick jag igår ett sms från ZWIFT INC som dragit 173,52 kr från mitt kort. Jag börjar fundera och minns hur jag tidigare satte abonnemanget på paus under året och hade räknat ut hur jag kunde ha det pausat tills efter min resa, så att jag inte skulle betala för något när jag var bortrest. Detta visar hur lätt det är att glömma bort sådana här saker som automatiskt dras från ens kreditkort. Som tur är får jag meddelanden när något debiteras, men jag kunde lika gärna ha glömt bort det och betalat för en tjänst jag glömt att jag hade. Jag tar det som en läxa att aldrig använda paus igen utan istället säga upp tjänster jag inte använder för stunden. Det är ju faktiskt inte särskilt svårt att bli kund igen om man behöver det, så varför inte göra sig besväret att se till att inget slinker igenom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar