fredag 24 november 2023

Handla aldrig hungrig



Idag verkar alla ekonomibloggar skriva om Black Friday, men jag tänker inte göra det. Jag har redan diskuterat novemberreorna i tidigare inlägg. Istället vill jag dela ett smart tips för att undvika dyra och onyttiga spontanköp av snabbmat när hungern slår till. Detta kan lätt hända på platser som kiosker, snabbmatsrestauranger, bensinstationer eller andra ställen som säljer lättillgängliga och ofta onyttiga snacks till höga priser.

För att undvika denna fälla brukar jag alltid ha med mig en dryck, några nötter och en frukt i bilen eller väskan. På så sätt har jag alltid något att stilla hungern med om den skulle infinna sig.

Till exempel idag har jag med mig en liten PET-flaska fylld med kranvatten, en banan och en påse nötter. Vatten är enkelt att få tag på och kostar nästan ingenting, vilket jag diskuterar i detta inlägg. Frukt brukar jag köpa när det finns erbjudanden, eller plocka själv under säsongen. Du kan läsa mer om hur man får gratis frukt här. Nötter köper jag billigt på erbjudande och har ofta ett litet lager i skafferiet, eftersom de har lång hållbarhet och är perfekta som snacks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar