fredag 25 augusti 2023

Dyra bubblor



Kan du se vilket märke vattnet på bilden är? Förmodligen inte och jag tror inte heller du hade kunnat smaka skillnad på olika sorters kolsyrat vatten. Vatten är jättegott och vatten är dessutom både livsviktigt och billigt men när jag ser vilka priser kolsyrat vatten kostar i butiken så blir jag förvånad varför inte fler kolsyrar sitt eget vatten och när jag ser vad en kolsyremaskin kostar i butiken så blir jag förvånad över varför inte fler köper dessa begagnade på blocket, tradera eller någon loppis. Är det verkligen värt så mycket pengar att ha en etikett på sin flaska där det står ramlösa, loka eller något annat känt märke att man vill betala så mycket mer för det? Enligt svensktvatten.se så kostar flaskvatten minst 250 gånger mer än kranvatten. För att inte kolsyran skall ta slut så har jag 2st kolsyretuber och på detta sätt så blir det ingen panik att köpa nytt om den ena tar slut. Eftersom jag har gott om tid att ersätta kolsyran kan jag ofta hitta kampanjer när jag skall köpa nytt och transporterna till butiken kan jag antingen samordna med annat eller ta cykeln. Vill man ta in aspekten med närproducerat så kan man nog inte få det mycket mer närproducerat än hemma i köket. Vill man göra läsk så går det utmärkt att blanda bubbelvattnet med exempelvis lite saft. Jag brukar använda fun light om jag skall göra läsk men vill man att läsken skall vara närproducerad så kan man göra egen saft på frukt från trädgården eller som bortskänkes, exempelvis via fruktförmedlingen som jag tidigare skrivit om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar