lördag 12 augusti 2023

50% bidrag på nya luftvärmepumpen och gratis frukt


 Jag gjorde en väldigt stor investering för några dagar sedan, jag köpte en luftvärmepump. Detta är något jag dragit på i flera år eftersom min nuvarande luftvärmepump fortfarande fungerar. Hur bra den fungerar när det gäller att spara energi vet jag inte men den är väldigt högljudd åtminstone. Många gånger när jag haft gäster har de klagat över ljudet som jag visserligen hört men lärt mig ignorera men eftersom jag behöver göra en del annat med huset som att byta tak och jag inte är gjord av pengar så har jag dragit på denna investeringen. Men så fick jag tips av min bror att boverket gav bidrag på halva materialkostnaden när man installera ny luftvärmepump. Lägger man sedan till att det är ROT bidrag på arbetskostnaden så var detta ett för bra tillfälle att missa. Däremot så blir detta en väldigt dyr månad(er) för mig när det skall betala över SEK 30000 för material och arbete, däremot så får jag ju tillbaka ungefär SEK 10000 från boverket längre fram. 

När jag inte spenderar en massa pengar på mitt hus så brukar jag, som läsarna av denna sidan redan vet vara ganska sparsam. Jag delar gärna med mig av en riktigt bra sida jag hittade när jag sökte på gratis frukt, nämligen fruktförmedlingen där det finns karta över var i närområdet man får gratis frukt, jag skall testa detta snart och se om jag kan få lite gratis äpplen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar