söndag 24 december 2023

SpararPengarna tipsar: Så sparar du pengar på julmaten

Julen är en tid då många lägger stora summor på mat och presenter. Men det går att spara pengar även under denna högtid. SpararPengarna vill önska alla läsare en god jul och dela med sig av ett smart spartips. 


Ett sätt att spara pengar är att köpa julskinka och julost efter jul, när de säljs till låga priser i butikerna. Med en skärmaskin kan du dela upp skinkan i tunna och tjocka skivor, som du kan använda som pålägg eller i matlådor. Ost brukar ha lång hållbarhet, och om det är storpack så kan man dela julosten och vakuumförpacka och frysa in, så håller den länge. På så sätt kan du ha billig och god mat i flera månader. 


Ett annat tips är att göra en shoppingfri månad i februari, när du bara äter upp det du har i frys och skafferi. Det är bra för både plånboken och miljön, det skall jag göra också när våren kommer skall jag njuta av friluftsliv och cykling, och då behöver jag inte lika mycket färsk mat. Man kan också torka mat i en mattork, och kan ta med på dessa äventyr. 


Hoppas du gillade mina tips. Ha en riktigt god jul!

Tack för att du läser SpararPengarna och dela gärna med dig av dina egna spartips i kommentarerna.

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket Bourse och god jul till dig med, uppskattar allt du delar med dig på bourse.se
    En blogg jag alltid uppskattar att läsa...
    /SpararPengarna

    SvaraRadera