måndag 25 december 2023

SpararPengarna tipsar: Biblio


Jag konsumerar mycket ljudböcker och då i synnerhet när jag kör bil eller reser, men jag tycker det oftast är för dyrt att köpa dem. Jag tycker inte heller om att abonnera på tjänster så även om det finns många bra tjänster som storytel så avstår jag ifrån dem.

Jag har löst detta utan att binda upp mig genom att skaffa bibliotekskort. Jag har dessutom skaffat bibliotekskort i 5 kommuner så om jag skulle uppnå gränsen för hur många böcker jag får låna under en månad så byter jag bara bibliotek.
När jag började använda biblioteken för att strömma ljudböcker så var tekniken hyffsad men inte bra. Applikationen biblio kändes som att den var ett utvecklingsprojekt, men över tiden har denna förbättrats avsevärt och är nu riktigt bra.

När man lånar ljudböcker i biblio kan man även välja att få dem i offline läge. Detta är smart för då kan man ladda ner dem på telefonen när man är på ett WIFI nät, för att sedan kunna lyssna på dem utan att det belastar surfpotten på mobiltelefonen.

Tack för att du läser SpararPengarna och kommentera gärna och berätta om hur du sparar pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar