onsdag 10 juli 2024

Nu kör vi


Efter en längre paus än förväntat, är jag tillbaka med mitt första inlägg på över en månad. Här är en sammanfattning av vad som har hänt:

Cykelsemester: Min planerade resa mellan Oslo och Lund blev kortare än väntat och slutade istället i Göteborg. På grund av otur med vädret, som gjorde både cyklingen och campingen mer besvärlig, bestämde jag mig för att avsluta i Göteborg. Jag lärde mig två viktiga saker från denna resa: att välja bättre skor, helst vattentäta, och att inte röra packningen när den väl är packad. Jag lyckades glömma både sovsäck och cykelhjälm hemma på bordet. Jag kommer att dela mer om resan i fem kommande inlägg.

Ekonomi / Aktier: Jag har gjort några förändringar i mina portföljer, sålt några poster och köpt några nya. Jag har framför allt placerat en del kapital hos Lysa för att ha lite torrt krut inför hösten. Jag sålde hela mitt innehav i Resurs Holding (RESURS). Jag sålde även alla mina aktier i Handelsbanken (SHB A) och investerade pengarna i bland annat Betsson. Jag är mycket nöjd med mitt SHB A innehav under detta året och kan absolut tänka mig att köpa dem igen om det uppstår förmånliga förutsättningar.

Utdelningar och Nyinvesteringar: Alla utdelningar som kommit har återinvesterats i Emilshus Pref (EMIL PREF), MPC Containe Ships (MPCC), Vår energi (VAR), Xact Norden högutdelande. Omplaceringar/Nyinvesteringar har investerats i Betsson B (BETS B), Fortum Oyj (FORTUM), Equinor (EQNR), Aker BP (AKRBP), Virtune Bitcoin.

Fastighet: Det har inte hänt så mycket efter takbytet men jag börjar komma ifatt de kostnader som detta innebar. Jag har så smått börjat leta efter hus 2 men har inte hittat något som fallit mig i smaken än.

Kameo: Att finansiera fastighetsprojekt genom Kameo har gått riktigt bra. Även om detta är en av mina mindre investeringar så är den nu helt självfinansierad genom avkastning och nu så genererar detta 1-2 nya lån på lägsta nivån i månaden.

Jag ser fram emot att dela mer om mina erfarenheter och lärdomar i kommande inlägg. Tack för att du följer med på min resa! Glöm inte att kommentera och dela erfarenheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar