lördag 17 februari 2024

Det ser lovande ut


Utmaningen 3.0 har nu passerat halvtid och ser lovande ut. Jag har inte gjort några inköp sedan förra inlägget, även om jag har kommit på saker jag skulle vilja ha. Trots det har jag avstått, eftersom det inte varit tillräckligt viktigt att ödsla pengar eller tid på.

Jag tränar för fullt inför de lopp jag är anmäld till i april. Jag har nyttjat friskvårdsbidraget för startavgifterna. Dessutom närmar sig min cykelresa i maj. Träningen har gått riktigt bra, och faktiskt har jag hunnit med fler träningspass än planerat. Ett tidigt löppass innan jobbet på tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag, samt cykling på trainern/zwift på torsdag. Det är troligt att jag tar en återhämtningsdag imorgon.

När det gäller investeringarna har det inte skett några större förändringar under veckan. De flesta aktierna har gått ner något, men däremot har experimentet med crypto-certifikaten gått ganska bra. Valour Ethereum (ETH) Zero SEK är upp 12,43%, och Virtune Bitcoin är upp 10,36% denna vecka.

Med tanke på hur bra utfallet har blivit med Utmaningen 3.0 funderar jag på att förlänga den en månad till. Jag tänker göra detta efter att jag har införskaffat lite varor som kommer ta slut, som mjölk, lök, chili, bacon och pulversås. Sedan planerar jag att starta om utmaningen i mars.

Tack för att du läser SpararPengarna och kommentera gärna och berätta om du har något fiffigt sätt att spara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar