onsdag 8 november 2023

Vad dyrt det blivit



Igår gick min mikrovågsugn sönder. Dörren ville inte stänga ordentligt och då startade den inte. Eftersom jag använder mikrovågsugnen mycket i köket, bestämde jag mig för att kolla vad en ny skulle kosta. Jag blev förvånad när jag såg priserna på Prisjakt och Pricerunner. De billigaste mikrovågsugnarna kostade nästan 700 kronor och jag hade trott att det skulle gå att hitta en för under 500 kronor. Jag fortsatte att leta och hittade till slut ett bra erbjudande på Power (tidigare Mediamarkt). De sålde en WHIRLPOOL MWPS101B för 799 kronor, nedsatt från 2000 kronor (Elon sålde den för 1488 kronor). Jag kollade om de hade den i lager på ett varuhus nära mig och det verkade de ha. Jag beställde den online och fick besked om att jag skulle få ett SMS inom en timme när jag kunde hämta den. Jag åkte dit lite tidigare och tänkte passa på att göra några andra ärenden. Men när jag var i bilen ringde de från Power och sa att de hade gjort ett misstag i lagersaldot. De undrade om jag kunde tänka mig samma mikrovågsugn fast i vit färg istället för svart. Jag brydde mig inte så mycket om färgen och ville ha den så fort som möjligt, så jag sa ja. Efter en liten stund hade jag betalat och var på väg hem med min nya mikrovågsugn. Det var lite tråkigt att behöva köpa en ny mikrovågsugn och att den kostade mer än jag hade tänkt, men jag tycker ändå att jag fick ett bra pris och är nöjd med mitt köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar