onsdag 22 november 2023

Lär din inbyggda biologiska AI tjäna pengar

När jag först påbörjade min resa mot att spara, hade jag en vision om att varje dag skulle jag tjäna lite extra pengar utöver min vanliga lön. Det är inte alltid så enkelt som det låter, men bara tanken på det sätter igång hjärnan och får en att inse att det finns många sätt att tjäna pengar på. Ibland fick jag en aktieutdelning, ibland sålde jag något gammalt på Tradera, och ibland hittade jag till och med en tomburk när jag var ute och sprang. Det viktiga här är inte det faktiska värdet av det man tjänar, utan snarare att man lär sig att tjäna pengar. Syftet med detta är inte att bli rik snabbt, utan att lära sig hur man tjänar pengar. När man väl har lärt sig det, kan man sedan bli rik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar