torsdag 19 oktober 2023

No such thing as a free lunch?

Jag studerar en kurs på högskolan och är därför berättigad till studentrabatt. De flesta erbjudanden är inte så intressanta för mig men idag beslutade jag mig för att nyttja studentrabatten och bytte mobil leverantör från vimla som jag visserligen varit nöjd med men när jag kan få abonnemanget för SEK 19 i månaden i 4 månader med dubbel surf så tycker jag det är dags att byta till hallon åtminstone tills erbjudandet löper ut om 4 månader. Visserligen kan man tycka att det är småpengar men det är trotts allt över SEK 300 jag sparar på att byta till hallon tills i februari. När jag funderar vad jag kan köpa för drygt 300 så inser jag att det är ungefär vad min lunch kostar i en månad när jag har med mig matlåda till mitt arbete, så med andra ord så äter jag gratis lunch på arbetet i en månad. Det finns ett talesätt: ”det finns inga gratisluncher” men i detta fallet så är det faktiskt drygt 20 st gratisluncher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar