onsdag 2 augusti 2023

Varför köpa halvfabrikat när man kan göra egen?

Jag har haft en juicecentrifug länge men ofta glömt bort att använda, men när vädret blivit mer regn och mindre sol så har jag av den orsaken nyligen varit hemma mer och skördade vinbär från buskarna i trädgården och gjorde helt underbar juice som jag kan ha med mig till lunchen på arbetet. 

Tidigare i år passade jag också på att handla nya fritidsbyxor när XXL hade rea. Jag ville naturligtvis komma över gränsen för att få leveransen fraktfritt och saknade 1kr för att nå upp till det. Jag kollade igenom om det fanns något billigt jag behövde och kunde lägga till och det råkade bli en ”Jonas Bærplukker barnemodell” för SEK 30. Nu hade jag direkt nytta av bärplockaren som jag inte alls tyckte var ”barnmodell”, den var precis lagom. 

När jag plockat så mycket bär som jag tänkte att jag behöver började jag mata juicecentrifugen med bär. Eftersom vinbär är så sura i smaken så spädde jag ut med en del vatten och fick en ganska bra balans, jag tog även lite stevia. Tyvärr har jag varit iväg så mycket denna sommaren att jag försummat allt gott som finns gratis i trädgården, men snart blir det dags att skörda vitlök som det säkert kommer ett inlägg om här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar