torsdag 13 juli 2023

Spork



När jag körde min senaste ”bikepacking” så gick min plast spork sönder så jag bestämde mig för att köpa en i metall istället. När jag tittade runt vad som erbjuds på de ställena som brukar vara billiga så kostade de ganska mycket och det tillkom dessutom frakt som i vissa fall var högre än vad varan kostade. Jag beslutade mig för att kolla vad som fanns på wish, som visade sig ha ett stort utbud med olika varianter. Jag beslutade mig för att ta en som även hade kapsyl och konservöppnare. Visserligen tillkom det frakt även här men den totala kostnaden blev $5.38 (SEK 55,08) 

Den billigaste liknande produkten jag hittade på prisjakt kostade SEK 98 inklusive frakt. Man kan  argumentera att det kanske är bättre kvalité men när det gäller ett bestick som jag endast kommer använda lite då och då så känner jag mig ganska nöjd med mitt köp som var nästan halva priset trotts att jag betalar svensk moms när jag beställer varor på wish. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar