onsdag 12 juli 2023

Abonomang äter pengar

Jag ser ofta över min ekonomi och det gäller i synnerhet abonnemang av olika typer, eftersom jag inte tycker om att ha löpande kostnader så vill jag helst avsluta eller åtminstone minimera denna typ av kostnader som bara äter pengar. Denna månad bytte jag mobil abonnemang som tyvärr är nödvändigt ont men genom att ha koll på vilka erbjudande som finns och inte vara rädd för att byta leverantör så hålls kostnaderna nere. 
Jag tar aldrig någon bindningstid eftersom jag inte vill sitta fast i en tjänst och jag köper aldrig mobiltelefon på avbetalning. Denna gång valde jag vimla som jag haft tidigare och som jag tyckte levererade en bra tjänst. 
Jag upplever att det är enkelt att byta teleoperatör. Väljer man ett datum någon vecka fram så hinner det nya simkortet komma, och när operatören flyttat numret så byter man simkort i sin telefon och startar om den. 
Hos vimla kan man dessutom betala sin faktura med kreditkort som för mig innebär cashback från min kreditkorts leverantör. Dessutom har vimla en tipstjänst där båda kan få rabatt på 10kr i månaden så länge båda har aktiva abonnemang hos vimla så minskar men kostnaderna ytterligare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar