tisdag 28 februari 2023

Utmaningen 2.0 - vecka 4



 Jag har tyvärr hunnit dåligt med att skriva om hur det går, idag är sista dagen av utmaningen 2.0 och jag har klarat detta på under 50kr även om det bara är några öre dit, men jag kan inte säga annat än att det skall bli skönt att fylla på med några saker som jag missbedömt hur mycket som går åt. Det har varit lärorikt och jag kommer definitivt anamma detta framöver och längre fram blir det utmaningen 2.1 naturligtvis. Nackdelar med denna typ av övning är ju att det utgifterna endast skjuts fram till månaden efter, jag får fundera på en lösning för det nästa gång, kanske lite kortare intervaller. Fördelarna är betydligt fler, då man gör förre spontan köp och även om man skulle handla något längre fram så får man en avkylningsperiod där man eventuellt inser att det inte var något som var nödvändigt. En annan stor fördel har varit att skafferi och frys har minskat och då samtidigt mat svinnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar