måndag 13 februari 2023

Lifehack #1



Jag bor i ett hus som är dåligt isolerat så det blir ofta kallt på vintern och varmt på sommaren, men jag har ett riktigt bra knep för att hålla värmen utan att sätta upp värmen och slösa med el. Delvis så  försöker jag använda inneskor och kläder som hjälper till att hålla mig varm, men jag har också en varmvattenflaska som jag köpte på Lidl för flera år sedan, som jag gärna stoppar ner i sängen när det är dags att sova. Här kommer twisten, jag fick en vattenkokare och termos på mitt arbete i julklapp, vilket visade sig vara riktigt användbart för mig eftersom jag ofta gör en kopp te på kvällen, men nu när det är kallt så gör jag ofta extra mycket vatten i vattenkokaren, och det som inte blir te häller jag på termosen för att sedan hälla över i varmvattenflaskan när det är dags att krypa ner i sängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar