tisdag 31 januari 2023

I morgon börjar utmaningen 2.0 som handlar om att inte spendera pengar på shopping under en månad

Jag har handlat hem en del saker jag tror jag kommer behöva, några saker som jag saknade sist så nu ser jag fram emot att komma igång. Jag tänkte att jag skriver en sammanfattning varje vecka med hur det går, vad som fungerat, vad jag saknar och vad jag behöver förbättra.


Förberedelser

5 kilo mjöl så det kommer finnas bröd. Det finns massor med ost, som kommer räcka flera månader. Både chill och lök som jag saknade sist finns. Köpte ett billigt flak ägg på willys som troligen räcker hela månaden och det finns bacon minst en vecka fram. Köpte mjölk som troligen räcker under åtminstone halva månaden plus en havre mjölk dryck jag upptäckte i skafferiet som faktiskt går ut denna månaden så det är ju en bra att den används. Övrig mat är troligen inte ett problem, det finns en hel del i både i kylen, frysen och skafferiet.


Tankar

Nu längtar jag efter värmen så man kan bli lite laddad av solen. Jag är riktigt taggad på att komma ut och campa på min ”bikecation” resa längs Kattegattleden som är planerad i vår. Innan Kattegattleden behöver jag komma ut och röra på mig lite, det är ju både mörkt och kallt varje dag när jag kommer från arbetet och det är inte optimalt för mig tyvärr, speciellt inte om man är frusen som jag är.


Veckans spartips

Det bästa spartipset jag kan ge alla är att ta vara på hälsan. Ät nyttigt och motionera så ofta du kan, motion är gratis och kommer generera både energi och god hälsa. Tänk positiva tankar och bli rikligt belönad, livet handlar inte om pengar men när man inser att spendera pengar är mer en belastning än en belöning så kan man börja leva på riktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar