tisdag 24 januari 2023

Handla lokalt?

 otgadapter, Earphone, adpater, Adapter

Jag var nyligen och skulle köpa en USB-C till 3,5 mm adapter för att koppla in mina hörlurar i mobiltelefonen. När jag kom ner till butiken och skulle nyttja mitt presentkort som jag fått i julklapp så sa de att det inte gällde att handla den typen av varor för. Jag tyckte det var oheligt dyrt (150 kr) så jag tänkte inte köpa det när jag inte kunde nyttja mitt presentkort. När jag kom hem så kollade jag på wish.com efter hur mycket man kan köpa en sådan för där och det visade sig kosta $2.62 (ca 27kr inkl moms och frakt). Visserligen tycker jag att man skall handla lokalt när man kan men är varan 455% dyrare i Sverige så kan jag leva med att den skickas från utlandet.
Jag fick min adapter igår och har testat den idag och jag måste säga att det var ett bra köp .Visserligen tog det nästan 1 månad för leveransen men det var ju inget jag behövde akut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar